Long time no see...

Wooooow, det är alltså snart 1 år sedan som jag uppdaterade bloggen senast
och nu ska jag försöka att ändra på det igen och se om man kommer igång med
att skriva lite ibland, för jag saknar trots allt att kunna gå in och titta tillbaka
vad jag har gjort under en viss period! Dock har jag en del saker framför mig som
flytt - om 1 månad flyttar jag alltså och det är så blandade känslor på både gott
och ont! Jag ser fram emot att gå ner i hyra (ca 5500:- billigare i månaden blir det)
men samtidigt blir det en mindre och äldre lägenhet och så vet jag inte så mycket
om området men hoppas att det blir bra då det ändå finns en del grönområden
runt om och sen så har barnen en lekplats precis utanför balkongen - på gården
men det är ju inget vi har nu! Så ja, vi får se i November helt enkelt hur det går men
en sak som är säker är att jag ska börja julpynta direkt när jag flyttat dit för att få
lite mystämning och försöka bli på lite bättre humör 😉

A har börjat skolan och det går prima, dock ska han snart göra en utredning för
att se om han har utvecklingsstörning då de inte kunde fastställa det sist då han
var så ojämn i kurvan - vissa saker låg han över och vissa låg han under! Men det
blir som det blir, jag finns där för honom oavsett vad som händer och kommer alltid
att kämpa för honom (och L självklart också) för att han ska få det han behöver
både i skola och hemmet och för att det ska bli så bra som möjligt!!!

L var på 4 års kontroll nu i September och den gick prima! Dock påpekade jag att
jag tycker att hon har ett litet sent språk så hon gjorde ett test på henne som man
gör på 4 åringar (4 testet eller något hette det) för att se hur hon ligger till med
språk och förståelse och hon hamnade några poäng under än det man skulle ha så
nu är remiss skickad till logoped för hennes del och det är ca 6 månaders väntetid
så nu väntar vi på det...

Mina älskade barn - att man kan älska några så mycket och att den kärleken bara
växer sig starkare och starkare för varje dag som går det är helt otroligt 💗
Och det är verkligen inte som folk tror att allt är en dans på rosor - vi har våra
prövningar dagligen men vi tar oss igenom dem och gör det bästa vi kan och visst
kan tålamodet ta slut men sen samlar man ny kraft och kör igen!

Nu sitter jag ialf på tåget på G till Sala igen för att hälsa på mina kusiner och deras
familjer! Och det är så himla kul att vi har så bra kontakt - jag verkligen älskar det!
Familjen för mig är trots allt det viktigaste jag har och utan dem vet jag inte vad jag
skulle ta mig till så jag kan säga att jag är väldigt lyckligt lottad just nu 😍

Men nu ska jag avrunda så hörs vi mer i dagarna 😉
(Bjuder på några bilder från den senaste tiden)
Puss & Kram vi ses på stan 😘

Kommentera här: