Helt fel tidpunkt....

Finns det ens någon bra tidpunkt? Lite så känner jag nu, men just nu var
det helt fel tidpunkt, kunde inte bli mer fel!

I fredags var vi på AW med jobbet på Liseberg. Vi åt lite middag och spelade
5-kamp. Gick väl inte så bra för mig men kul var det :) Och i lördags hade vi
L´s 2års kalas. Gick upp vid 8 och började sätta ihop tårtan och fixa all
dekoration mm. Innan jag vet ordet av var kl 12 och gästerna skulle komma
12:30. Skulle precis fixa mig så kom brorsan m.familj och sen droppade
gästerna in en efter en. Ja ja jag får se ut som jag gör, inget mer med det!
Tror vi var 15 pers men det gick bra ändå, L verkade jätte nöjd och somnade
gott och A var nog också nöjd då det första han gjorde när alla hade gått var
att leka med Play do´n som hon hade fått i present :)

Men nu kommer vi till den dåliga tajmingen... När alla hade gått började jag
att få ont i halsen och kände mig helt väck, ingen kraft alls! Sa till Thomas
att nu tror jag att jag börjar bli sjuk om det inte är för att jag har sovit för
lite och stressat. Men tjii fick jag - på kvällen hade jag så ont i halsen så jag
kunde knappt svälja och näsan var så täppt... Och det blev inte bättre på
söndagen heller så fick sjukanmäla mig från jobbet och det känns så fel med
tanke på att vi har full barngrupp + alla inskolningar och ny inskolningar :/
Så fick nästan lite ångest över att vara hemma men det är som en kompis sa
alternativet är att du går och jobbar med risk att smitta ner alla och att du
mår dåligt och kanske inte kan sköta ditt jobb till 100% och det hade hon ju
rätt i. Jag är fortfarande hemma från jobbet och blir hemma tidigast i morgon
också då jag mår skit dåligt. Det onda i halsen har släppt lite men är fortfara-
nde förkyld och har hosta och jag har ingen ork i kroppen alls. Känns så
långdraget att vara sjuk. Man blir så rastlös och uttråkad av att bara sitta
hemma hela dagen, hatar det. Men jag tog  ialf bussen ner till Apoteket förut
och hem igen och den lilla biten gjorde mig helt färdig så nu sitter jag i
soffan helt död och gör en liten uppdatering här då det var allt för längesedan
som jag skrev sist och hatar när jag inte har något att gå tillbaka till och kunna
läsa om vad som hänt.

I morgon fyller L ialf 2år och det blir bara lite tårta på kvällen och något paket
så att man firar henne på hennes riktiga dag också ♥

Sen en sak till som jag inte skrivit om här ännu är att jag och Thomas har gjort
slut. Jag kände helt enkelt att vi har växt ifrån varandra och är för olika för att
det ska fungera. Det var bara bråk och små tjafs hela tiden. Vi bor ju fortfarande
tillsammans tills jag fått ny lägenhet och det fungerar jätte bra. Vi fungerar bättre
som vänner än par då vi knappt bråkar något nu - vilket jag tycker är super, för
jag vill inte att barnen ska var runt bråk hela tiden!

Sen var ju jag, Thomas, Sabina (Lillasyster) och Mikael + hans kompisar på
Oktoberfesten för 2 helger sedan och det var as kul. Vilken stämning och
kväll! Så nästa år ska jag och Sabina dit igen för nya minnen och äventyr!

Den 12 Augusti var jag ute med Caisa men var verkligen dött i stan, tror vi var
20 pers på övervåningen på Hard Rock, men det gjorde inte så mycket för vi
hade trevligt i vilket fall och det slutade med att jag sov hos Caisa då Dennis
var borta, så det var kul!

Annars har det inte hänt så mycket mest jobb antar jag! Så nu t
änkte jag
avrunda här och sätta på en film och bara vara en stund! Må gott :)
 Puss & Kram vi ses på stan!

Kommentera här: