Sjukstuga delux!

Nästintill en månad sedan man skrev sist men det har varit så mycket sjukdommar
här hemma så det finns inte...

Barnen var hemma med magsjuka i ca 1,5 vecka den gick från den ena till den andre
plus att A åkte på 40C feber som inte ville gå ner, så blev även en tur till akuten den
6/10 med honom. Fick ge honom vätskeersättning som han också kräktes upp till en
början. Efter 3 timmar fick vi ialf åka hem, men var tvungna att åka in igen om han
inte hade lös avföring eller fortsätte att kräkas utan att han fick behålla något för då
hade det varit något annat än magsjuka, men det gick bra ialf... Han fick behålla det
han drack och det lilla han åt  :)

Förra veckan onsdags-torsdags natt så fick jag åka in på akuten (12-13/10) Vaknade av
att jag hade en sån smärta vid ryggen och magen så det finns inte, ringde 1177 vid kl
01 och de sa att jag skulle åka in till Sahlgrenska så fort som möjligt för det är inte
meningen att man ska ha ont i magen. Kl 03:10 åkte vi in, Thomas körde mig och som
tur var sov Yvonne hos oss den natten så hon tog hand om barnen under t iden. Kom
in till läkaren kl 03:30 och de tog massa prover sedan blev jag körd på en brits till
korridoren där jag skulle vänta på läkaren. 5,5 timme senare kommer en sköterska
och kör in mig till rummet och säger att läkaren kommer snart... Kl 10, alltså ytterligare
1 timme senare kommer läkaren och klämmer och känner på magen och efter det säger
hon att hon bara ska kolla provsvaren så kommer hon tillbaka sedan. Detta tog 
ytterligare 45minuter och så säger hon: Det verkar som du fått njursten, det finns inte så
mycket att göra förutom att dricka en massa vatten och äte smärtstillande när du har ont!
Jaha tack för den, ingen röntgen heller som jag hört att man ska få om det är njursten...
Fick däremot en remiss skickad till röntgen/scanning om ett par veckor för att kolla så
att stenarna har kommit ut!

Men sen i lördags har jag mått bra, haft lite ont 2 nätter nu men inte så farligt så är väl
bara att vänta på att de ska komma ut så man slipper tänka på det...

En frisk vecka tänkte jag i måndags, men IKKE!
Barnens förskola ringde på tisdags morgon och sa att båda har åkt på ögoninfektion,
Thomas fick åka och hämta dem. De hade fått det att låta som om det var jätte illa, men
A hade inget alls!!! och L var lite röd runt ögonen så hon fick vara hemma med Thomas
igår men under dagen kom det inget alls... Inatt hade hon lite gegga vid ögonen så blev
att jag fick stanna hemma idag, än så länge har hon inget men blir hemma imorgon
också för säkerhetsskull ifall det kommer i natt igen...

Så nu hoppas jag att denna sjukstuga slutar, har i stort sett varit något i 6-8 veckor och
det skulle vara skönt att få jobba en hel vecka utan att det är något!!!

Var på middag hos Caisa för 1 vecka sedan och hon bjöd på lite LCHF mat...
Hamburgare utan bröd och Aubergine istället och sallad samt så bjöd hon på äpplepaj
utan mjöl och vegansk vaniljvisp, riktigt gott var det! Man ska kanske testa på det hemma
ibland också :)

Nu ska jag avrunda ock väcka L som sover så gott ♥
Puss & Kram vi ses på stan!

Kommentera här: