PCOS

Jag var ju hos läkaren/gyn igår för att göra ett VUL för att se om jag har
 cystor eller något annat som gör att jag har den mensvärk som jag har...
Men det hade jag inte, men däremot så har jag tydligen PCOS. Är inte
riktigt insatt på vad det innebär men hon pratade om att man har svårare för
att bli gravid, att äggen tar längre tid på sig att släppas och att de ibland
ligger kvar och blir som cystor men att de oftast släpps av sig själva, att man
 har mycket svårare för att gå ner i vikt och lite annat, så det är lite saker att
fundera över men hon sa också att OM man vill ha fler barn sen så kan man
få tabletter som hjälper till, så vi får se vad som händer i framtiden. Däremot
så visste hon inte om jag haft det hela tiden eller om det har uppkommit efter
någon av mina graviditeter och att det är en kronisk sjukdom så man kan inte
 "bota" det men man kan lindra den. Och sen så hade det INGET med min
mensvärk att göra dock utan hon sa mest att man kan inte göra något åt det då
alla tabletter jag fått inte hjälper och det känns ju mindre kul...

Annars händer inte mycket, är dunder förkyld här hemma och varit det
sedan Onsdags. Ett under att man orkat jobba, är glad att jag inte jobbade
idag för det vet jag inte om jag hade orkat. Men och andra sidan har det
varit allt annat än lugnt hemma idag. A har varit högt och lågt och L har
varit väldigt gnällig och mammig. Men nu ska jag se lite TV så vi hörs av!

Puss & Kram vi ses på stan!

Kommentera här: