Äntligen blev resan bokad, Thailand - Phuket - Patong Beach

Som rubriken lyder: ÄNTLIGEN blev resan bokad.
Förra året när jag hade varit med postkodlotteriet i 4 månader så vann jag på Ving-
vinsten. 15.000:- per lott och jag hade ju en så det blev 15.000:- och redan då
började vi prata om resa och bestämde oss för Maldiverna utan barn. Vi önskade
oss även presentkort hos Ving av vänner och familj när vi fyllde år och i julklapp.

Skulle ju åkt till Maldiverna först men ändrade oss på vägen då vi båda trodde
att vi skulle bli för rastlösa där, även om det ÄR en paradis Ö. Det blev att vi
bestämde oss för Thailand istället, men då dök 100 nya problem upp, vart skulle
man bo då? Var först inne på Khao Lak, Bangtao Beach, Kamala Beach och
Phuket. Kollade på ett antal hotell (Med Ving då förståss eftersom det var där som
vi hade fått alla presentkort) och vi hittade jätte många fina hotell: 18+, precis vid
stranden, avskillt, nära stan, lungt, havsutsikt, bra utflykter osv... MEN till slut så
blev det ialf Phuket - Patong Beach Hotel efter att kollat ett x-antal omdömmen
och bilder. Då får Thomas som han vill ha det med nära till stan och utelivet och
jag får det jag vill nära stranden. Vi kommer typ bo precis på stranden och ha ca
150m till centrum, så HOPPAS på att detta blir PERFEKT. Så nu räknar man ner
och längtar till tusen fast jag kommer sakna barnen så otroligt. Vi har ju bara
varit borta 3-4 nätter innan som mest så det kommer kännas konstigt, men vi ska
ta med datorn så vi kan SKYPA med dem varje dag och pussa på dem ♥

Och eftersom vi åker utan barnen så kommer det bli något annat roligt för dem
i sommar när man har sin "riktiga" semester ;) ♥

Idag var jag på BVC med L, hon har vuxit precis som hon ska och följer sin kurva
perfekt. Det som har hänt från hon var 1år till nu då hon är 1,5år är:
75,5cm - 80,5cm, 10870g - 12160g och A hade (vid samma ålder då förstås):
78,5cm - 85cm, 12280g - 14060g  och han följer också sin kurva perfekt...
Jag tycker det är kul och jämnföra och se hur utvecklingen ser ut. Kan ju bara
se på A, han ligger strax efter sin far på vikt och längd och L ligger strax före mig
på vikt och längd. Och sen ser man ju skillnad på A och L också :)

Efter BVC så åkte jag hem och lämnade L till farmor, hon var här och passade A
medan vi var på BVC. Efter jag lämnade L så åkte jag till Mölndals sjukhus -
öron/näsa/hals för att göra mitt hörseltest och det gick väl bra tror jag. Han tyckte
att mitt höger öra var mer känsligt än vänster, hmmm ja vi får se hur resultatet blir
när de har kollat igenom dem. Men några frekvenser var det värre med kunde han
konstatera men hur allvarligt/lätt det är är en annan sak. Så nog om det nu.

Nu blir det fångarna på fortet med älsk och svärmor!
Puss & Kram!
1 Sarah:

skriven

Kul o resa :)

Svar: Ja verkligen! Synd att det inte blir oftare :)
BlondinDoris

Kommentera här: