Hatar när det händer...

Skrev ett inlägg och så försvann det, HATAR verkligen när det händer!

Idag blev Yvonne ledig så blev att hon kom hit och gjorde mig och barnen
sällskap. Jag lagade fläskfilé, klyftpotatis och rödlöks tzatziki till middag
och gud vad gott det är. Under dagen så var äntlingen Bosch här och fick
fixat vår diskmaskin (De hade fått in delen som gått sönder) så nu är den
ialf lagad och fungerar igen, TACKA gud för det. HUR klarade man sig utan
diskmaskin innan??? A och att gå på pottan/toan går mycket bättre - han
har ju varit lite till och från men idag har han "skött" det jätte bra och det
är på väg åt rätt håll, men det får ta den tid det tar, vill inte stressa honom.

A:s nätter går bättre och bättre, kan hända att han vaknar och vill ha den
men somnar om efter en stund. På dagen och när han somnar på nätterna
så frågar han inte ens efter den och märker inte av det, skumt. (Så nu har
han varit nappfri sen i onsdags förra veckan, så ingen mer napp för honom
och han försöker inte ens att ta L:s napp vilket jag var lite orolig för först).

Idag sänkte vi även L:s säng vilket var på tiden, har ju skjutit upp på det ett
bra tag ju då man ska sänka den när barnet börjar sitta igentligen, men men
nu är det gjort och hon har ju inte lyckats ställa sig helt än så ingen skada
skedd. Dock verkar hon vara som sin bror och sover dåligt på nätterna,
förutom i förrgår natt då vaknade hon inte en enda gång så var tvungen att
kolla till henne det första jag gjorde på morgonen.

I fredags var jag hos frisören på ett efterlängtat besök, färgade hela håret
blondt - vilket blev bra men hon klippte alldeles för mycket denna gången
 (Sist jag var där klippte hon exakt så mycket som jag ville) och sen så
brände hon min hårbotten vilket jag märkte hemma på kvällen. När jag satt
där sa jag att det brändes rejält (jag har färgat håret i alla mina år och aldrig
klagat - visst att det kan svida lite med tanke på att det är blekmedel) och
jag sa det till henne men hon sa att det var vanligt så jag tänkte att jag är
väl bara extra känslig nu då, men så var ju inte fallet. Hade sårskorpor i hår-
botten och vissa ställen där det var början till sår. Som tur är har jag inte
tappat hår ialf vilket jag läst om att man kan göra... Sen efter det så blev

det en tur till slottskogen för att rasta barnen och röra på sig lite. Mötte upp
Jessica och Dante där. Blev en tur till sälarna, pingvinerna och sen upp till
älgarna och sen till barnen zoo. A fick gå in med Thomas och titta medans
jag höll mig utanför med L och alla saker (Mycket packning med barn). När
jag väntade på dem så ropar någon på mig och då ser jag Lilly (Brorsans
tjej) som är inne på barnens zoo med Leon (A & L:s kusin) och leker. Det
var lite kul att se henne där lite sådär oväntat. Sen blev det hem och äta
middag och på kvällen var man lite trött i huvudet.

I lördags så bestämnde jag mig för att klippa A:s hår, behålla "kammen" 
och raka runt om vilket det blev - tills han satt i badet då rakade jag bort
allt. Tar jag bort allt hans hår brukar jag ta 8mm men eftersom jag "bara"
skulle ta runt om och behålla kammen så tog jag den på 3mm så nu är
han skallepär. Men det växer ut snabbt på honom och kan göra en början
till en ny kam nästa gång.

Puss & Kram!

Kommentera här: