Turkiet resan och Sjukskrivning!

Då går man in i vecka 30 idag (29+0) tiden bara rusar förbi, TÄNK OM ca 11
veckor är hon här, helt sinnes ju! 

Igår var vi hos mamma på besök, gick igenom lite babykläder och hittade lite
som jag och min syster hade haft samt en klänning som är mammas gamla.
Sen har hon en kartong till någon stanns i källaren med de minsta storlekarna
men den tar vi nästa gång. Fick även mina första par skor som låg i en av
lådorna och en av de filippinska kläningarna vi hade som yngre!

För 2 veckor sedan åkte vi ju till Turkiet och kom hem för 1 vecka sedan.
Det var nog en av de värsta resor jag vart med om, en massa strul, så ska
skicka in ett klago brev i dagarna till bolaget så de får den informationen
också samt att vissa saker på deras sida inte stämmer utan är ändrat...
Hade helt okej väder inte för varmt eller kallt. Regn 2 dagar, samma dag
vi kom så det gjorde inte så mycket och samma dag marknaden var så
det var lite synd att man inte kom in dit. På vägen hem var jag på väg att
bli stoppad när jag skulle gå på flygplanet för då undrar han vilken vecka
jag är i och säger att jag går in i vecka 29 idag och då säger han vecka 27,
jag svarar nej vecka 29 och då säger han att jag måste säga vecka 27 annars
kan jag inte åka med och måste till Turkiskt sjukhus (förmodligen för intyg,
ingen anning) så jag sa så fint att jag var i vecka 27, så det var tur att det var
han som jobbade annars kanske jag hade blivit kvar där :/ (På resebyråns
sida och har även talat med dem så får man flyga fram till vecka 32 med
engelskt intyg från mödravården, vilket tydligen inte stämnde...)
Men nu är man hemma ialf och fortsätter med vardagen!

På måndagen när jag kom hem så jobbade jag 9-19 då min sjukskrivning
hade gått ut den 31 Maj, lite jobbigt men det funkade. På tisdagen hade jag
en läkartid igen och blev sjukskriven 100% fram tills den 30 Juni
då min
graviditetspenning börjar gälla den 1 Juli. Så nu går man mest bara hemma
och väntar tills Thomas har semester och då får vi se vad som händer. Hade
velat åka upp till mina kusiner en vecka eller så men tror inte jag klarar av att
sitta i en bil 5-6 timmar :/ Så vi får se vad som händer!


Tack för idag slut för idag! Puss & Kram!

Kommentera här: