Bak, tårtor och blommor!

Sitter och tar en paus från allt ståhej.
Började förbereda inför Antons 1års kalas i går. Bakade 2 mindre tårtor och 1 liten
som är formad som en 1a till Anton. Gjorde även en sockerkaka som är formad som
ett tåg och dekorerade den. I dag kommer några i familjen hit för att fira Anton och
i morgon kommer några också så blir kalas i 2 dagar! 

Anton hade ju börjat ta ett par steg sist men nu går han ungefär 9-10 steg innan
han sätter sig så det går snabbt, inte länge till innan han springer runt här hemma,
man blir ju så stolt över alla framsteg han gör hela tiden, mammas älskling ♥
Och i går under dagen började han att gå ännu längre och mer, så nu går han helt
och hållet, mammas prins!

Den 23de jobbade Thomas över till 18:30 så var hemma vid 19, Jag hade huvudvärk
från hel*ete och han tyckte synd om mig så hade köpt hem lite blommor till mig,
komiskt nog, vilket han inte tänkte på, så var det exakt 3år sedan vi träffades den
dagen också :) Så slumpen är med i bland!

Har även pratat med chefen nu så i Feb börjar jag jobba 2 dagar veckan om det
i genom och sen när går Anton har fått förskoleplats så ska jag börja jobba heltid. 
Ringde även Förskoleadministrationen och ändrade platserna till förskolorna som
vi hade sökt, för efter det att vi hade besökt 2 av dem så ändade jag mig!

Den 28de var jag och Yvonne i stan med Anton och shoppade lite till han och hittade
lite smått och gott :) Köpte även en farsdag present till Thomas som han fick lite
tidigare.
En bok om barns tankar om pappa, lite småkul var den ändå. 

Har även fått hem ett kitt med en platt/lock tång från TONI&GUY samt lite små
produkter så nu är man glader!

Thomas var ute på AW med jobbet fredagen den 25de så då hade jag Caisa över på
middag och ett glas rosé vin. Så blev att vi satt och tjattrade.

Men nu ska jag fortsätta med tårtorna, bilder på dem kommer senare och börja fixa
mig om en liten stund, ses snart igen!



Puss & Kram!

Kommentera här: