1år igår, vad tiden går!

Igår var det 1år sedan Anton kom till oss och det firade vi med kalas i helgen
för vänner och familj. Ett på lördagen och ett på söndagen. Anton blev helt
galen i tårtan, han älskade den, paketen försökte han bara äta upp, sötnosen.
Tack alla som kom och förgyllde Antons 1års dag ♥

Idag var vi på BVC för 1års kontrollen och sprutorna, gnydde till lite i 1sek
och sen blev han lika glad igen som han brukar vara. Han är nu näst intill 
halva mig hela 78,5cm lång och ca 12,2kg :) Det går fort nu.

FÖR ETT ÅR SEDAN.... IGÅR!

Värkarna:
Det började med värkar kl 3:30 på lördags morgonen, trodde först att det bara
var förvärkar som vanligt men efter 15minuter så fattar jag att det har satt i
gång för det slutar inte och kommer mer och mer regelbundet. 4:15 ringer jag
sjukhuset och pratar med dem och dem säger lägg dig ner och försök slappna
av en stund, jaja vad gör man. Kl 6:30 ringer jag IGEN och då säger dem åt mig
att ta en varm dusch, vilket jag redan hade och så var det inget mer med det.
Kl 9 ringer jag igen och de ber mig vänta IGEN då blev jag lite sur och sa att jag
verkligen vill in på kontroll, så då blev jag skickad till Mölndals sjukhus för
Östra vad fullt.

Mölndals sjukhus och inskrivning:
Väl framme på Mölndals sjukhus tar dem emot mig och sätter på mig ctg och
börjar mäta värkarna och mycket riktigt värkarna låg på över 10 och regelbundna
 ca var 5de minut och öppen 4cm. Kl 10 när det var färdigt så fick jag välja mellan
  att få ett rum eller åka och äta frukost och ta en promenad, så jag och Thomas åkte
till Yvonnes jobb för lite frokust. MEN när vi väl sitter där så går det inte för då
satte det i gång ännu mer så fick åka tillbaka. Men då hade dem ingen rum ledigt
så då fick jag kejsarsnitt salen en liten stund tills de hade fixat i ordning en
förlossningssal till mig!

Förlossningen:
Jag började med att få kvaddlar under magen och på det 5de sticket höll jag på
att smälla av hur ont det gjorde och brändes så där fick det räcka. Kvaddlarna
hjälpte inte för 5öre så är inget att rekomendera till någon, enligt mig. Sen fick jag
lustgasen och strax efter det var jag öppen 10cm. Vid 16:50 hade det inte hänt så
mycket så de testar att sticka hål i fosterblåsan så vattnet går, vilket inte hjälpte
alls, BM tycker att jag har för mycket smärta så får mig till att ta ryggbedövning
vilket jag tackar för, för all smärta försvann (utan värkarna då självklart, men
dem ska man ju känna tycker jag).  Men det händer fortfarande inget så slutet av
kardemumman är att jag fick ta sugklocka för han började må dåligt där inne, så
kl 22:38 på kvällen kom Anton till oss, 52cm lång och 3786gram tung och man
kunde inte bli lyckligare. Kärleken till han växer bara mer och mer för var dag
som går ♥

Puss & Kram!

Kommentera här: