Julstök

En vecka har gått sen jag skrev sist...

I går fyllde Lokebus 4år så var hos dem på lite kalas, så Jimmy hade gjort en
god tårta och lite fika. Svängde förbi mormor för att lämna julkort och lusse-
-katter men hon var ej på hemmet så lämnade det på hennes säng. Men sen
  fick jag veta att hon var hemma så åkte upp och sa hej där en snabbis istället 
och fick med lite tomtar och en ängel av henne. Efter kalaset åkte vi till IKEA
för att köpa en stol med bord till Anton och så blev det att vi åt deras julbord,
 vilket är sådär för mig som är lite kräsen men okej för Thomas som äter
det mesta.

I tisdags så var det sista gången för rytmiken för denna terminen, är anmäld till
nästa termin också men vi får se hur vi ska göra då Anton börjar förskolan i Feb.
Tiden går alldels för snabbt, om 1,5 månad börjar jag jobba 2 dagar veckan och
om 2,5 månad börjar jag jobba heltid! AUCH! Vill ju vara hemma med Anton
samtidigt som det ska bli skönt att börja jobba och komma in i rutiner igen. Lite
dubbelmorla men det är så det är för stunden.

I söndags var det ju 1a December och 1a advent så jag bestämde mig för att  göra
ett långkok (Kalops) till söndags middag och samtidigt passade jag på och baka
2 satser av lussekatter så blev hela 74st. Men gav bort en del till familjen och
Thomas fick ta med sig lite fika till jobbet också. Så stod vid spisen ca 4 timmar.
Men det var det lätt värt, gott blev det ju!

På fredagen den 29de hade Thomas jobb julfest på Liseberg så blev att vi åkte
dit och åt middag och umgicks lite. Jag åkte hem strax innan 23 men Thomas
stannade kvar en stund extra.

På lördagen blev det en sväng hem till mamma för ett litet besök. Sabina,
Jimmy, Lilly, Loke och Leon kom också så satt och tjötade lite, innan det
blev hemgång igen...

Puss & Kram!

Kommentera här: