Älskade graviditet

Det här med att skriva om hur man mår när man inte mår bra...!

Just nu mår jag verkligen skit - jag mår inget bra alls! Foglossning som gör att jag
ständigt har ont i ryggen och inte klarar av att stå rakt en kort stund ens för det börjar
värka direkt, ben som domnar, huvudvärk dagligen - vissa dagar är bättre än andra
(förmodligen pga att man har ont i ryggen och spänner sig), jag är ständigt trött och
sover dåligt, mitt humör suger just nu och jag känner mig allmänt nedstämd!

Denna graviditet är den värsta hittils! Jag kunde inte ens förstå att man kan må såhär
dåligt under en graviditet. Trodde att jag skulle jobba till vecka 30-32 ialf men tji fick
jag. Först sjukskriven 50% i mitten av Januari och sedan sjukskriven 100% i en månad
och nu i början av mars blev jag sjukskriven 100% tom förlossningen så vi får väl se
hur det går. Det är trots allt jäkligt segt att bara gå hemma, hade velat jobba lite till men
när kroppen inte klarar det så vad ska man göra? Bakade bullar härom dagen och inte
ens det gick bra - kroppen värkte så inne tusan! Sen är det det här med den ekonomiska
biten... Den suger ju getpung rent ut sagt! Så mycket tankar som sagt och vet inte
riktigt var jag ska börja!

Nu är det BARA ca 16 veckor kvar tills KNYTTET kommer och det är en miljon saker kvar
att fixa - vet inte hur man ska hinna eller orka fixa allt innan det är dags!!! 

Kände att jag behövde klaga av mig lite - livet är inte alltid en dans på rosor :)
 


Kommentera här: