Storken har hittat hit....

Mycket som har hänt sen sist! Jag är ju inte den mest aktiva personen här inne!

Jag och J ska ialf som det ser ut nu bli föräldrar till sommaren, vårt datum som vi har fått på vårt TUL säger 2/7 men har ju en förmåga att gå över så vi får väl se!  Men både A & L kom månaden efter de var beräknade så har vi tur kanske denna kommer lite tidigare så att den kommer månaden innan!!! Är idag ialf i vecka 17+1.

Men det har hänt så sjukt mycket redan denna graviditet så jag vet inte vad. För det första
blev jag väldigt chockad när jag fick veta att jag var gravid då min gyn hade sagt till mig att
om jag ska ha fler barn så kommer jag behöva göra IVF då jag har PCOS och inte ens ägg-
stimmulerande tabletter hjälpte äggen att mogna. Sen fick vi veta att det var 2 (Nästa chock)
men det visade sig snart att den andre inte klarade sig. Sen har jag haft väldigt mycket 
blödningar till och från, vilket har skapat mycket oro men läkarna vet inte vad det beror på.
Och nu i måndags var jag hos läkaren för att jag har domningar i benen och ont i ryggen bla
så blev sjukskriven 50% till och börja med. Blev skickad till en sjukgymnast dagen efter
(tisdags) vilket blev bekräftat att jag har åkt på foglossning så det känns lagom kul just nu!

Man blir ju inte direkt rik av att vara gravid och jag har inte ens börjat köpa in saker till
bebisen ännu, för vill ju gärna veta vilket kön osv det är först och vagn får vänta till efter att
vi har gjort RUL den 6/2 så att man verkligen vet att allt står rätt till! Så börjar få lite smått
panik över det också för det är ju trots allt mycket som behövs!

Sen är det yttlligare en sak som oroar mig lite och det är att jag inte har gått upp i vikt ännu,
men tänkte att jag ska prata med BM om det den 14/2 när jag ska träffa henne igen. Det är
också lite komiskt - jag har fått samma BM igen som jag hade till A & L :)

Som sagt det är mycket tankar, oro och annat, men nu ser vi frammåt och hoppas på att allt
går som det ska! 💕

Puss & Kram!
1 Neonati:

skriven

Stort grattis! :D
Jag är bara i vecka 6 än så länge, men så spännande resa!

Svar: Vad kul, hoppas att det går bra för dig och lycka till! Det blir en spännande tuid nu :)
BlondinDoris

Kommentera här: