Varför låter jag detta ske...

Blir så trött på mig själv när jag låter detta ske, gång på gång!
Jag tänker ikväll ska jag göra det, nej men vi tar det imorgon istället och
så fortsätter det så och veckorna går och månaderna går tydligen också.

Men nu, nu ska jag göra ett inlägg: ÄNTLIGEN får jag tummen ur och skriver ett
inlägg. Men det är så mycket man missar när man uppdaterar så sällan för jag
älskar ju att kunna gå tilllbaka i tiden och läsa vad man gjort och vad som har
hänt och nu är 3 månader borta, vet inte ens OM jag kommer ihåg vad som har
hänt, men ska ialf försöka göra en kort sammanfattning!

L hade en fästing förra veckan (första gången som någon av barnen får en), jag
tappade min mobil i toaletten - men den klarade sig som tur är, har varit på bio
och sett Pirates of the caribbean - dead men tell no tales, varit ute med vänner,
varit på arbetsintervju och ska tillbaka på onsdag mm

Sen har jag även en annan sak på G men det får ni inte veta förrens i September
KANSKE om allt går som jag vill ;)

När jag var på G hem från jobbet den 12/5 så satt jag på 60 bussen och precis när
vi kommer till Brunnsparken så är det en engelskman som går rakt ut utan att
titta så att bussen får tvärnita. Han blev påkörd men inte så illa som tur var, han
fick bara lite skapsår. Jag fick mig en smäll över bröstet men gick bra ändå. ATT
FOLK INTE KAN LÄRA SIG TITTA FÖRST INNAN DE GÅR!!!!

Vädret här hemma är lite upp och ner (Bor ju i Göteborg) men när det är fint passar
vi på att vara ute och det har blivit en del till Slottskogen där barnen älskar att springa
och titta på djuren, men nu är plaskis också fylld så det lär bli ett par besök där också
när vädret tillåter :)

Blev även en tur till Ullared nu i mitten på Maj och jag handlade visst för lite mer än
vad jag hade tänkt, men nu är barnens kusiners julklappar och presenter färdiga och
även lite andra saker. Sen blev det ju även en hel del fint till mig själv, bästa köpet var
nog en ljuslykta som jag köpte - som jag velat ha länge så jag är nöjd!

A har även varit på 4,5 års kontroll hos tandläkaren och det gick över förväntan. Han
var skit duktig rent ut sagt, mitt mammahjärta smälter ju! L har även varit på 2,5års
kontroll i mars och allt var bra. Jag är lite orolig för språket men vår BVC sköterska
säger att allt är toppen, så vi litar på det nu då :)

Den 6/4 var jag på speeddejting med en tjejkompis och det var ju skit kul verkligen,
dock ingen i min smak, de flesta var lite äldre än man trott men får bli ett event snart
igen fast för lite lägre åldrar än det var då :)

Sen har vi ju förskoledelen med barnen också, så mycket tjafs och irritation som det
har varit - man blir ju trött! MEN nu ska båda barnen byta! A ska börja 5års gruppen
med sina kompisar och det känns bra. (Vi kunde ju välja mellan det och att han skulle
få börja i resursklass, men det var fler negativa saker än positiva och vi tror att det hade
gjort mer skada än nytta att byta dit så därför får han gå kvar) Så efter sommaren börjar
han i den nya klassen uppe i huset och L byter också avdelning då - även hon upp till
huset men till en annan avdelning så jag hoppas verkligen att det blir bra nu ♥

Nu ska jag sätta mig och se på minneskonserten "One Love Manchester" och se allt
det ljusa i denna värld! ♥



Puss & Kram vi ses på stan!

Kommentera här: