Kanske vänder det nu...

Oj 2,5 vecka sedan jag skrev sist...

Nu börjar det hända lite saker! Har 2 saker jag tänker på men dessvärre kan
jag inte skriva om det här - inte än ialf. Men kommer berätta mer om det när
det är dags och inte är hemligt längre! Eller hemligt och hemligt vill inte skriva
om det än bara ;)

Förra helgen lördagen den 16/9 så fick vi 2 biljetter till Monster Jam av
Jessica då Dante inte ville gå så blev att Thomas och A gick istället och det
hade gått jätte bra, över förväntan. Var ju bilar han fick se så var säkert därför
men det värmer verkligen i mitt mamma hjärta att det gick så bra, så kommer
bli att han får gå nästa år igen troligtvis.

På söndagen var vi på Barnsjukhusets dag på Liseberg (Fick biljetter när han
var på sjukhuset för att kolla hörseln) och det gick ju relativt bra ialf. Blev att
han och L fick åka kaninresan och farfars bilar, de fick äntligen sitt första kör-
kort (Dock blev A´s inte så bra då färgen började ta slut och solen låg på, men
han var nöjd och det är huvudsaken för hade inte lyckats ta ett nytt kort på
honom) och sen åkte han de små flygplanen en gång det var i stort sett det vi
hann med. Var ju lite lång kö till farfars bilarna för honom (fick stå 15-20 min)
och han klarar inte av det riktigt, men det gick ialf och när vi kom fram och
fick åka så var han världens lyckligaste, det verkligen sken upp på honom, så
det var ju lätt värt det ♥

Båda barnen blev hemskickade i torsdags 22/9 för att de var för "snoriga" så
Thomas fick hämta dem. A fick gå till förskolan dagen efter då det inte var
någon fara med honom, L fick stanna hemma. Var egentligen ingen fara med
henne heller kan jag tycka men ville inte somna och var uppe sent så fick
stanna hemma ändå. I går (söndag) så var hon varm så fick bli att hon stannade
hemma idag med, men är ingen fara med henne idag så blir att hon får gå i
morgon. Dock ska A få vara hemma i morgon då vi ska till BNK, bara 3 ggr
kvar för honom och 5 för oss vuxna så ska bli skönt när det är över och se vad
de säger. Oavsett vad de säger så blir det bra!

I lördags var jag hem en sväng till Caisa - lite sisådär spontant på middag och
lite vin. Tog med mig lite snacks också. Satt och tjötade och hade allmänt
trevligt och sen blev det hemgång igen :)

Den 17/9 fick även L A´s gamla säng och gick jätte bra de första nätterna. Nu
kommer hon in till oss på natten, haha! Men går man med henne in och
lägger sig med henne en stund så somnar hon igen :)

Den 9-11/9 var jag ute på Härön för årets kräftskiva. Åkte upp på fredagen
efter jobbet för att hjälpa Caisa att bädda, blåsa upp madrasser och ballaonger
och lite annat smått och gott. På lördagen kom resten av folket och det var lika
trevligt som alltid. Dock la jag mig tidigt då jag skadade min axel på något sätt,
tror det var när jag halkade i trappan (landa dock inte på rumpan utan tog emot
med händerna på väggarna på sidan, så kan ju varit något då) sen på söndagen
var det städning och plock som gällde innan vi åkte hem :)

Så har varit full fart det sista men väldigt trevligt och mysigt!
Och en sista sak innan jag avslutar: jag köpte äntligen en ny vagn igår (dubbel)
så jag kan köra barnen till och från förskolan när jag och Thomas flyttar isär sen!
Så känns skönt att äntligen ha hittat en bra vagn som man vill ha. Sökte faktiskt
i en barnvagnsgrupp på Facebook och så var det en gammal kollega till mig som
hade den så det var verkligen perfekt timing och allt :)


Och här kommer en bild på vagnen och lite gamla bilder på mig!

Puss och Kram vi ses på stan!

Kommentera här: