Thailand

Just nu sitter man på rummet och tar det lugnt, brände mig första dagen.
Var vid havet 3 timmar och såg ut som en kräfta på axlarna och ansiktet
efteråt. Så har blivit att smöra med SPF 50 och ligga i skuggan, så nu har
färgen lagt sig och man har blivit brun i ansiktet, dock har man börjat
flagna på axlarna så nu är det bara att smörja som gäller. Har även köpt
after sun som jag använder, så det ska nog gå bra.

Vi bor verkligen mitt i allt. Stranden på andra sidan gatan, Bangla road -
där allt händer ligger på gatan bredvid hotellet - så det kan vara lite svårt
att somna ibland då musiken spelas till sent (vet dock inte hur sent), det
finns massor och då menar jag massor med restauranger och små stånd
med diverse grejer längst hela vägen och även inne på gatorna (Har inte
shoppat ännu förutom en liten leksak var till barnen), vi har även haft tur
med vädret - det har bara ösregnat (verkligen pissat ner) en gång och det
var på kvällen, annars har det varit sol eller mulet men fortfarande varit
varmt självklart, riktigt fuktigt i luften här. De senaste 2 dagarna har vi
bara legat vid poolen då det inte finns solstolar på stranden och man får
ligga på sanden, men imorgon blir det stranden igen - man får ju passa
på.Sen har jag även sett en klänning jag ska köpa till L.

I förrgår (Måndags) så åkte vi till Karon Beach för att checka in läget där
och vattnet var mycket finare där, man kunde se sina fötter när man stod
upp men däremot har Patong beach finare strand tycker jag ;) Efter vi
hade badat och solat så begav vi oss till Håkans bar för att checka läget,
dock var det stängt även om det stod på nätet att det skulle vara öppet.
Dagen efter så la Håkan upp att baren är stängd och att den stängdes i
söndags (för säsongen). Min typsika otur, men det var bara att hitta en
annan resturang och sätta sig för att få lite mat!

Sen har vi ju förkylningen, den är ju borta så sett, var borta i lördags MEN
jag har fortfarande ont i halsen och det verkar inte gå över känns ju lagom
kul när man är här nere. Men annars har jag ju det bra så jag ska inte klaga.

Annars kan jag inte säga så mycket mer just nu än att det är god mat,
perfekt väder och trevligt folk :) Nu ska jag fortsätta med mitt här så hörs
vi snart igen! 

Första bilden är tagen precis innan vi åkte, mina ÄLSKADE BARN, man
saknar ju dem något så enormt! Men snart är jag hemma med dem igen ♥




Puss och kram vi ses på stan

Kommentera här: