Läkare, A och en kort uppdatering om saker som händer runt om....

Hej! Tänkte bara skriva en liten uppdatering av vad som händer här hemma!

A:s nattskräck är till och från, lite bättre än i augusti men fortfarande mycket,
ska till läkaren den 6 oktober och se vad de säger. Hans tal är fortfarande sent. 
Han säger ord i en viss mån och vissa 2 ords meningar men inte många. Han
pratar på sitt språk men inte så att vi förstår. Vi har varit hos logopeden men
tycker inte att det har varit till så stor hjälp, kändes bra i början men nu vet jag
inte. Har även pratat med BVC om hans beteende och fått kontakt med en barn-
psykolog som vi ska till på onsdag om 2 veckor (Bara jag och Thomas) så får se
vad de säger där. På onsdag om 1 vecka ska vi även på hörsel undersökning
för honom (vet dock inte om det är rutin eller om det har med talet att göra).

Jag själv mår sådär eller jag mår bra men är så mycket annat!
Har domningar i händerna -speciellt på nattid men även ibland på dagarna. 
Fötterna kan domna ibland på natten. Var hos läkaren och tog prover för
vitamin B12/folsyra och det såg bra ut men min ämnesomsättning är ganska låg
vilket förmodligen är en orsak till att jag ökat i vikt. Men kunde även ha något mer
(kommer inte ihåg vad det kallas så får skriva mer om det senare OM det är det)
ska tillbaka imorgon och lämna nya prover bla för borrelia för att kunna utesluta
det. Fick även nya tabletter för min "mensvärk" som jag har när jag får den vilket
fortfarande inte hjälper -tror jag har testat 6 olika tabletter mm nu. Börjar bli
någorlunda uttjatat på den punkten... Så det är lite av det om händer nu, inte det
roligaste men så är det! (Skönt att ha en kort uppdatering i bloggen som man kan
gå tillbaka till och kolla på lite senare).

Kommentera här: