Skämms...

Nu sitter jag i soffan och skämms... 
Såååå länge sedan jag gjorde en uppdatering! Men jag har inte orkat och inte
riktigt hittat tiden till det och när jag väl tänkt på det så har jag glömt det igen!

Dagen innan vi skulle till Paris så snubblade jag över L:s gåstol så Thomas fick
åka iväg och köpa en ny då L använder den ganska mycket (gjorde då inte nu)
så inte Yvonne skulle behöva vara här utan och hon blir gnällig och vill ha den.
I alf Paris var toppen som vanligt gick runt och kollade på diverse sevärdigheter
igen, så vi sa det att nästa gång vi kommer så ska vi göra något annat än att se
alla de klassiska grejerna! Och sen var det super kul att träffa syrran & T igen så
nu kommer vi inte träffas förens till jul och är ju ett tag kvar trots allt.

Allt går bra för barnen. A har äntligen börjat gå på pottan igen (Han slutade när
vi åkte till Paris så blev som ett litet bakslag eller protest mot oss) så hoppas att
det börjar ta sig snart. Om 1 vecka ska vi till logopeden också och se vad dem
säger och har även inskolningsamtal om A nästa vecka så får se hur allt går.
Han pratar ju mer sen 2,5års kontrollen och försöker även om alla ord inte
kommer fram så är en klar förbättring på 2 månader bara. L är en riktig prat-
kvar: Hon har ju gjort antydan till titta (itta) och där sen hon var 8 månader men
har inte tyckt att det varit riktiga ord men nu säger hon pappa (första ordet),
mamma (kom veckan efter) och även nam nam - favorit ordet. Så fort hon äter
eller ser någon äta så börjar hon: nam nam nam! Gullungar jag har! L kryper!
A kröp ju aldrig utan började gå och L började ju krypa vid 8 månader men
var max 4 steg och sen la hon sig och ålade, när vi var hemma hos Anna så
kröp hon betydligt mer men så fort man kom hem slutade hon. Sen vid 10
månader så började hon krya här hemma i stort sett hela tiden så jag är nöjd.
Den 17/7 fick hon även sin första tand (10månader gammal) men inga fler i
sikte ännu. Där ser man också vilken skillnad det är på barnen med tanke på
att A fick sen första tand strax efter 5 månader och hade 7-8 tänder när han
var 10 månader) Kul att jämnföra och se skillnaden. L går även jätte mycket
och klättrar, dock vågar hon inte släppa stödet ännu, men det är inte långt
ifrån.

Thomas har fortfarande semester (3veckor kvar med denna veckan och har
redan haft 3) Skönt med lite hjälp hemma och han börjar förstå hur jag kan
ha det hemma ibland. Början av semestern har varit lugn, tagit det som det
kommer, har bla varit på lek och buslandet, sjöfarts museet, kalas för Leon
som fyllde 2år osv sista 3 veckorna är dock en heldel planerade. Igår bet jag
ju av mig 1/4 av kindtanden (har dock inte ont då jag gjort rotfyllning i den
för många år sedan) så i morgon fick jag tid till tandläkaren, idag ska jag
tvätta mm, efter tandläkaren imorgon ska jag träffa Emelie.P, på fredag ska
jag träffa Anna, på lördag ska vi till konstvågen och hälsa på Rosita, på
söndag ska vi på Liseberg om vi inte tar det veckan efter istället får se och
nästa vecka har vi ju logopeden, inskolningsamtal, tatueringstid, träffa Rebecka 
och en hemlig grej som jag kommer skriva om senare och veckan därefter åker
jag och Thomas till Sala för att hälsa på släkten där uppe i 4 dagar och
Yvonne kommer passa barnen här hemma och även Mamma kommer
och hjälper till. Så är en hel del det sista. Har även unnat mig fotvård,
naglar mm Det är ju trots allt sommar och då kan man unna sig lite extra
av allt, skulle ju även gått till frisören men det får vänta så att hårbotten
kan återhämta sig lite till eftersom botten brändes sist!

Kusinen och hans fru var ju här nere torsdag-söndag också vilket var
jätte trevligt (2år sedan sist) och det är dem vi ska upp till sen. Har ju även
träffat Caisa en del och nu sist för en vecka sedan träffades vi hemma hos
henne och tog ett glas mousserande och tjötade massa skit som vanligt :)

Ska ialf försöka bli bättre på att uppdatera, men kan inte lova något!




(Och lite bilder från Kameran när vi var i Paris)
 Puss & Kram!

Kommentera här: