Mindre än en månad kvar till jul...

Nu har jag varit sådär off igen! Det är tydligen mitt liv numera :D

I söndags så hade jag och Thomas lite egentid så vi bestämnde oss för att
gå ut och äta på La Terrazza (Det blev oxfilé med hackebacks potatis samt
bruschetta med tomat och vitlök, namnam) och sen så blev det bio: Hunger
games: Mockingjay part 1. Så det var skönt och behövligt. Nästa gång blir det
Hobbit runt den 20 December, fast då kommer vi gå med Caisa och Dennis
som det ser ut som just nu!

I fredags så mötte jag och Anna upp ett par mammor nere vid Eriksberg för att
ta en promenad, Sandra kom och 2st som man inte kände, men det var trevligt
och kommer göras om igen. Blev en promenad på strax över 1 timma.

Har sån sjuk beslutångest om vad jag ska göra med mitt hår... Funderar ju på
chokladbrunt med ljusa slingor eller ljusbrunt, men nu på senare dagar är jag
totalt inne på att behålla det blonda och bara färga utväxten, för färgar jag det
mörkt kommer jag bara att ha det ett kort tag tror jag och sen kommer det bli
att man blonderar det igen, har ju trots allt varit blond större delen av livet!
Men ja vi får se, ska ju till frisören den 1a December!

Just nu är det mycket i huvudet inför Lilly´s dop. Ska göra bords placeringar,
skriva namn på placeringskorten, måste handla vita dukar, komma på vad för
tårta jag ska göra osv... Som tur är kakorna färdiga redan. Har bakat lite Silvia
kaka samt kärleksmums. Sen så skulle Yvonne baka något med. Sen måste
vi beställa smörgåstårta - helst denna veckan. Så är mycket som snurrar i
skallen just nu!

Anton var ju sjuk i slutet av september-början av oktober med svinkoppor
igen men fick ju penicellin mot det och sen så vart han sjuk nu i mitten av
November också med öroninflammation stackaren, men det fick han ju
penicellin mot också så hoppas han slipper bli sjuk nu på ett tag så han
slipper ta medicin ialf... Nästa vecka ska de ha Lucia på hans förskola ialf
så ska ta och baka lite lussekatter i helgen också!

Anton sov ju hos Yvonne i torsdags, när Thomas var ute på AW så då passa
jag på att julpynta. Hade julstämning till tusen MEN när jag pyntade så tappade
jag känslan helt, men men den kommer nog infinna sig snart igen :D Är ju trots
allt mindre än en månad kvar till jul nu och på söndag är det 1a advent!

Har även börjat packa inför flytten (vet att det är lite mindre än 3 månader kvar,
men vissa saker behöver man inte ha uppe) så har packat alla sommarskor plus
lite högklackade, lite nallar och prydnads grejer! Har även gett bort ute-
möblerna då vi ska köpa nytt, mitt gamla vardagrumsbord, vhs filmerna som vi
aldrig kommer att använda och lite andra små grejer som bara tar plats... Så det
är skönt att ha det gjort nu ialf!

Sen så bestämde jag mig för att gå till tandläkaren för en undersökning, vilket
jag inte har gjort på många många herrans år för att se hur det står till där inne!
Jag blev förvånad över hur bra det såg ut. Ska laga ett hål nu den 1a December
och sen ska jag dra en visdomstand den 8 December, sen ska jag höra med
dem om de kan dra en visdomstand till så jag slipper den, hade varit bra tycker
jag, slipper jag gå nästa år kanske ifall man får problem med den :D

Den 5de November var vi ju på 2 månaders kontroll av lilltjejen och hon var
inte så liten längre 58,5cm lång samt 6250g tung! ♥

Det är väll det som hänt i det stora hela! Har ju fortfarande försökt att träffa
Anna 1 gång i veckan för att umgås och så har man ju träffat Caisa ett par
gånger också. Träffade även Rosita i stan i måndags med Thomas och Yvonne
där vi tog en fika och shoppade lite till barnen, Annars tar man det lugnt och
tar dagen lite som den kommer! Nu ska jag ta och avsluta och ge Lilly lite mat!


Puss och Kram, ses på stan!

Kommentera här: