2 dagar kvar till BF

Nu är det bara 2 dagar kvar till BF, men hon verkar hålla sig kvar som sin
bror gjorde...!

Förra onsdagen den 20/8 vaknade jag och hade för jäkla ont på vänster sida
av magen, efter drygt 1timme så bestämmer vi oss för att åka in och en
kvart efter så får vi komma in på ett CTG, precis när hon sätter på CTG:t så
börjar mina värkar och sammandragningar och hon ger oss falska
förhoppningar om att det är på G, vilket vi trodde också, efter 1timma med
CTG:t på så var det färdigt och allt såg bra ut med grodan, och när hon tar
av CTG:t så stoppar allt, TYPSIKT. Sen fick vi vänta på läkaren 1timma för
ultraljud vilket också visade positivt. Så högst troligt var det att hon har
kommit åt några nerver eller dylikt. På onsdags kvällen åkte Lynn och Thibbe
hem efter 1vecka här, tiden går för fort. Men vi har haft trevligt.

På fredagen så var jag hos BM för kontroll, och allt såg bra ut. Grodans hjärta
slog i 146, magen mätte 37 tror jag det var och blodtrycket var normalt igen.
Hjärnvärdet kolla vi inte då jag berätta att jag slutat med tabletterna för drygt
en vecka sedan, vilket hon tyckte var okej. Så nu fick jag ingen tid förrens
den 3/9 eftersom allt såg så bra ut, hade gärna velat ha en tid denna veckan
också men nu är det som det är.

Den 22a kom älsklingen hem med lite blommor till mig, alltid kul med lite
uppskattning så det var gulligt gjort av honom ♥
Den 23de åkte vi på en liten shoppingtur också, blev att vi köpte en ny
babygunga/babysitter också så vi har den hemma tills hon kommer.

Den 24de hade vi världens åska och blixtrar. 736st på 3 timmar. Många som
har fotat och lagt ut filmklipp, det var riktigt häftigt och mysigt, älskar när
det blir riktigt brakväder.

I måndags eftermiddag ringde förskolan om att Anton var hängig, 1 timma
innan han skulle bli hämtad så ringde Thomas så han åkte och hämtade
honom. Visade sig att hade närmare 39C feber och det har hållt i sen dess.
Han har haft allt från 38,5-40,1 de gånger vi har mätt tempen. Så hoppas att
han är på bättringsvägen nu ialf eftersom det blir 4de dagen med feber nu.
Sen hade han också ramlat på något sätt och slagit i pannan, näsan och
läppen stackarn, men det verkar han inte ha ont av som tur är.

Sen fick jag ett samtal idag, VI FICK LÄGENHETEN. Blir att flytta runt den
1/3 2015 till de nybyggda vid Eketrägatan, helt underbart och perfekt
timing då grodan/sessan kommer vara runt 6 månader och får sitt eget rum.
Är en 4a på 93kvm och en stor balkong, hel kyl och frys, badkar ska vi
köpa själva. Vi får välja tapeter till alla sovrum så detta kommer bli super.

Nu ska jag se lite tv innan Anton vaknar igen!
(Magbilden är tagen exakt 1vecka innan BF, alltså den 23/8 - V.38+6)


Puss & Kram!

Kommentera här: