Att bo med sitt ex...

Precis som rubriken lyder så kommer jag skriva lite om att bo med sitt ex!

Just nu är det allt förutom bra, blir så trött på honom. Jag har varit sjuksriven sen slutet på
Augusti och är det fram tills sista veckan i September tidigast, dels pga hur det är på nya
jobbet MEN det är ju inte enda orsaken som han verkar tro och jag ska inte ens behöva
förklara för honom varför men han verkar tro att det endast är därför. Han verkar tro att jag
är någon slags hushållerska som ska städa och fixa rent nu när jag är hemma - varje dag får
jag höra: Så vad har du gjort idag då? Säkert inget osv Jag blir så förbaskat trött på det, jag
gör vad jag vill nu när jag är hemma - jag tänker inte storstäda varje dag för att han tycker det.
Han vet inget om hur jag har det eller känner med allt som händer och det ska bli så otroligt
skönt att flytta sen när man får lägenhet för såhär kan jag inte ha det länge till för då kommer
jag att bli helt koko :/

Det är också mycket bråk och jag vill inte ha det så speciellt inte med barnen i närheten och
det tror jag ifs inte att han vill heller men det är för mycket av den varan just nu. Men det är bra
 att man har något att se fram emot ialf - ny lägenhet och att kunna inreda den lite som man vill,
frågan är ju bara när det blir...

Många frågar hur jag kan bo med mitt ex och hur det fungerar och det har ni nog fått svar på
nu och hade jag kunnat flytta så hade jag gjort det på mindre än 1 sek - för allas skull! Men
visst vi har ju bra dagar också men just nu är det inte så bra som man hade önskat. Sen känns
det lite som när folk frågar: Hur mår du, allt bra? Vad ska man svara där - oftast blir det: bra själv
då? Man vill ju inte dra upp hela historien och berätta hur trött man känner sig både i krppen och
i hur situationen ser ut och skulle man göra det så är väl risken att man bryter ihop och blir ledsen
istället och det vill man ju inte. DÄRFÖR tar man oftast det enkla svaret: BRA. Sen har jag ju mina
närmaste vänner som man kan prata med och ventilera om saker och ting om det är något så det
känns bra ialf, vet inte vad jag skulle gjort utan dem!

Nu sitter jag och funderar på om man ska ta den där resan i höst eller inte, problemet är ju att
man vill ha någon rolig och åka med, vill ju helst inte åka själv! Men vi får se hur det blir med det,
nu ska jag ialf ta och avrunda innan jag kommer in på andra saker och skriva om!
 
1 Jennifer:

skriven

Tråkigt när det är så 😔

Kommentera här: