Äntligen en kort uppdatering...

HEJ!
Då var det äntligen dags för en kort uppdatering!

Jag har TÄNKT att skriva länge men det kommer alltid massa andra saker i vägen
och sen har orken inte funnits där helt enkelt, trist men sant! Började vid jul att jag
skulle skriva, sen nyår och sen nyårsdagen osv Men det blev inte av helt enkelt.

Men nu sitter jag här och ska försöka bli bättre på det!

Det är väldigt mycket som hänt på sista tiden men tänkte skriva lite kort om ett urval av
sakerna! Det första är att jag har varit sjukskriven 50% denna månaden och denna vecka
är sista veckan för det sen har jag tänkt jobba 100% igen. Anledningen till detta är att jag
varit så sjukt trött och inte har någon ork, jag bor med mitt EX och det tar väldigt mycket
på krafterna, sen har vi Anton med sin Autism, som behöver sin uppmuntran och stöd
plus att vi har en lillasyster, Lilly som också vill ha sin tid självklart och det ska dem ha,
så därför kände jag att jag behövde en paus för att varva ner lite.

Sen var jag på arbetsintervju för 2 veckor sedan och det gick skit bra verkligen, dock
tackade jag NEJ eftersom det inte var på en fast plats, MEN Thomas fick mig på andra
tankar så ringde upp deras chef förra veckan för att fråga en sak som kan ha betydelse
i fall jag trots allt ska ta jobbet, men hon var på semester och skulle komma tillbaka idag
så jag lämnade ett medelande och hoppas att hon ringer upp snart. Tar jag jobbet så
hamnar jag här i området och det skulle betyda mycket mindre resväg plus en löneökning.
Men vi får se, måste prata med deras chef igen först som sagt!

Sen har vi ju gått en föräldrautbildning som handlar om barn som har Autism som har varit
på 5 gånger och idag var sista gången och den har varit väldigt givande! Den handlade mest
om att man ska få förståelse för barnet och sen hur man kan ändra/hantera vissa situationer
men vi har även fått diskutera med andra föräldrar som varit där då man kunnat prata om vad
för svårigheter och styrkor ens barn har och hur man själv och de gör för att hjälpa barnet.
Sen har vi även börjat med Habliteringen, fast det är bara jag och Thomas som varit där ännu,
Anton ska dit nästa vecka för första gången - Men det känns bra så tror det kommer att gå
super. Har ialf lite nya frågor och tankar jag tänkt ta med mig dit nästa gång.


Annars är det mest det vanliga som händer: Vara med mina barn - både ute och inne samt
hitta på olika aktiviteter. En av aktiviteterna som alltid går hem är Lek & Buslandet så där
hamnar man ju ibland :) Annars är det vänner och jobb som gäller, inte mycket annat som
hinns med just nu dessvärre men det är inte bara det, tycker det räcker ganska bra med tanke
på hur allt ser ut runt om i dagsläget.

Nu ska jag avrunda ialf och lägger in lite bilder från senaste tiden ♥
Puss & Kram, vi ses på stan! ♥

Kommentera här: