BNK & ALLERGI

Ja det har hänt mycket sen sist! 

För 2 veckor sedan fick vi hem remissen som var skickad till BNK och
alla papper som skulle fyllas i. Och för 1 vecka sedan fick vi alla tider,
det är 8 tillfällen mellan den 17 Augusti - 8 November. Vid vissa tillfällen
ska A vara med och sen är det vissa tillfällen då han inte ska vara med.
Första besöket är bara jag och Thomas och sista besöket är diagnosen
OM/VAD det är något, så i November får vi veta men de misstänker att han
har Autism och sen är han sen i talet. Så skönt att det går frammåt men
det har ju ändå tagit över 2 år sen jag sa till första gången som var i Maj
2014, (så om de håller tiderna) så är allt färdigt i Nov 2016.

Sen har L börjat få allergiska reaktioner. Började strax innan 1,5 års ålder
då hon blev röd och små prickig runt munnen när hon åt färska tomater.
BVC sa att de inte blir allergiska så tidigt men att de kan vara överkänsliga
ibland. Så vi tog det lugnt med tomaterna. I lördags från ingen stanns så
blev hon helt röd flammig och prickig i ansiktet, axlar, rygg, mage, armar
mm och hon hade inte ätit något då, då hon hade varit sjuk och hon endast
hade fått i sig 2 skedar gröt, mjölk och en smoothie. Efter en liten stund la
det sig och det var inget mer med det. Ringde BVC på måndagen (igår) och
rådfrågade lite, hon sa att nästa gång det kommer ska vi till vårdcentralen
så de kan få titta på det men att det låter som en allergisk reaktion. På
måndag eftermiddag ringer förskolan och säger att hon är helt flammig och
prickig IGEN och frågade vad de hade ätit och då hade de fått lingonsylt
och tomater. Thomas åkte till vårdcentralen med henne men läkaren var
inte där så distriksköterskan sa att vi ska låta bli allt som är rött i 1 vecka
och försvinner det då så är det något rött och så får de ta prover annars
får vi komma tillbaka nästa gång. (Jag hade aldrig accepterat det svaret
men nu var jag inte där). IDAG hade hon blivit det igen, men de vet inte om
maten innehöll tomatpure eller inte och de kan inte beställa specialmat
från köket utan läkarintyg. Men det får vi ju inte på ett bra tag så får se hur
det går. Fick ialf nummret till köket och har ringt idag utan svar så har
lämnat ett medelande och bett att de ska ringa upp mig, har de inte ringt
imorgon så kommer jag ringa upp igen. Och de dagar de har "röd" mat så
får vi ta med egen mat sålänge...

Så just nu har jag inte så mycket ork att skriva då det är så mycket som
händer runt om med bla min PCOS och en massa annat privat mm.

Var på avtackning igår då 2 kollegor ska sluta så gick dit en snabbis innan
jag var tvungen att fortsätta jobba igen. När jag kommer in så ser jag en
MASSA gamla kollegor som man saknar, så var väldigt kul att titta förbi och
träffa alla. Däremot så trodde hon som skötte städet innan att jag var gravid
igen, hon tog mig på magen och sa: Asså du ska ha en till :) Då blev jag
irriterad och sa nej du jag är bara FET och har delade magmuskler!!! Tror
hon skämdes lite och med all rätt, man frågar väl ingen när man inte vet
säkert??? Inte jag ialf!

Var på AW för 2 helger sedan och det var hur lyckat som helst.
Började hemma hos Anna-Lena som bjöd på bubbel, jordgubbar och
ostbricka mm. Sen skulle vi ha middagen på Lagerhuset - vid järntoget.
Det var också trevligt och efteråt så beslöt jag, Marie, Linda och
Szuszanna oss för att gå vidare, blev att vi hamnade på John Scotts på
Avenyn. Det blev en jätte lyckad kväll med en massa skratt.

I helgen var det ju midsommar och i år hade vi barnvakt så blev att vi
firade midsommar hemma hos Caisa och Dennis. Vi var 4 par och de
hade fixat en lyckad kväll med lek, sång och mat. Sen i slutet så gick
inte allt riktigt bra då vissa inte klarar av alkoholen men det är en annan
femma. På lördagen firade vi barnen och gjorde en massa god mat och
en liten tårta med godis på :)

Nej nu ska jag avrunda och laga lite käk!!!

Puss & Kram!

Kommentera här: