Snökaos i Göteborg....

Då har vi äntligen fått hem en tid till A:s hörseltest på Sahlgrenska, vi ska dit
i början av feb och direkt efter det besöket ska vi till läkaren på samma plats.
Antar att det är läkaren som ska kolla hörseltestet, men vet inte.

Idag blev det en sväng till Caisa för lite tjöt och igår skulle vi träffat Anna &
Theodor men eftersom L inte mår helt hundra så fick vi ställa in. Blev en kortis
till Bräckeskolan för att åka pulka. L verkade gilla det men A ville bara plumsa
runt i snön. Fick med honom upp en gång och åkte med honom han verkade
tycka om det, när vi skulle upp och åka igen så satte han sig i pulkan och ville
bli dragen men när jag började att dra honom så ville han bara åt andra hållet,
så det blev tyvärr inte mer än så. Det var både L & A:s första pulka-åk här hemma
så det var kul. Dessvärre hade jag glömt mobilen hemma och min sambo tog
inga kort trots att jag bad honom och han såg inte ens när vi åkte, grrr!

I måndags till tisdags natt fick vi snökaos här hemma. INGA bussar eller
vagnar gick, så efter 50 min i kylan gick jag hem igen, åt lite frukost och
myste med barnen lite. Strax innan 9 fick vi loss bilen och kunde rulla mot
jobbet, det tog dock över 1 timma till jobbet med bilen som vanligtvis tar 15-20
min, men fram kom jag ju ialf. 2 timmar sent men ändå :)

Då barnens vagn från Jollyroom var sönder så fick vi byta den. När vi fick den nya
vagnen visade det sig att de hade skickat fel och då var den vi hade redan slutsåld.
Blev att vi behöll den då, dock var ena hjulet sönder så de fick skicka ett nytt.
Men nu har vi märkt att ena framhjulet inte går i marken riktigt så det vobblar lite,
så ska höra av mig till dem IGEN och se vad de säger, börjar ju bli trött på detta nu.
Jollyroom i övrigt är jätte bra att handla på, bra support och snabba MEN jag skulle
aldrig rekomendera någon att köpa en vagn därifrån efter alla våra problem...

Vi har även köpt ny tv på Thomas begäran, jag hade kunnat hoppa det då vi
hade en tv som funkade fint men han gav inte med sig, så ny tv fick det bli.
Annars har det inte hänt så mycket utan tar det mest som det kommer :)
Puss & Kram vi ses på stan ;)

Kommentera här: