Resan hem...

Jag hade allt så planerat igår! Jag skulle sätta mig på tåget mot Göteborg och börja med att uppdatera
bloggen sen skulle jag lyssna och läsa på läslyftet som vi har på jobbet och sist så skulle jag registrera
mig på Vita Arkivet. MEN inget av detta blev ju av då internetet på tåget inte ville fungera, jag blir så
trött! Men det är ju som det är, så nu får jag sitta här idag istället och uppdatera under dagen, tror dock
inte jag hinner färdigt just nu då jag ska göra mat och sen har jag simningen med A så jag kommer att få
fortsätta lite senare ikväll!

Jag skulle aldrig ha sagt att det hade lugnat ner sig för direkt efter vi hade ätit mat i lördags så började
min mage leva sitt egna liv igen och båda deras barn (E & G) började kräkas och allt var igång igen!
Kan ju lugnt säga att det inte var deras vatten det var fel på utan att jag hade tagit med mig ett magsjuke
virus från Göteborg och det kändes ju mindre kul. Så hela resan i stort sett har man varit dålig plus att
man har smittat de andra. Jag fasade lite för att åka hem igår för vem vet vilket anfall man hade kunnat
få och tänk att få det på ett tåg fullt med folk - ja det hade ju varit mindre kul, men jag klarade mig ialf
hela vägen hem. Dock fick jag veta på vägen hem att min kusins fru hade blivit riktigt dålig och hon
brukar aldrig få magsjuka så nu väntar vi bara på att min kusin ska få det också så har alla fått det!
Så nu hoppas vi ialf på att bli helt 100% så man kan forsätta med sina vardagsbestyr igen...

Väldigt trist att man åker dit och inte kan umgås ordentligt och bara mår illa men jag får boka en ny resa
upp dit snart och vem vet kanske tar jag flyget istället då det spar lite resetid :)

Lägenhetsbytet var nära på att skita sig då vi har en anmärkning (inte prick utan som en notis) från när
Thomas hade fest här hemma i början av Maj och störningsjouren fick rycka ut, men jag pratade med
henne idag och det var lugnt så nu får vi se när vi kan skriva kontraktet så i början av November flyttar
jag och det är som sagt på både gott och ont - men sak som är säker är att allt julpynt ska upp så att det
blir lite mysstämning hemma i den nya lägenheten... Sen undrar jag hur jag ska hinna packa allt, har
packat ca 20 lådor men känns som att inget är taget så vi får väl se hur detta slutar men det är bara att
gört!

Nu ska jag avrunda här men vi hörs säkert i dagarna, nu ska jag och barnen umgås lite så kommer detta
inlägg att dyka upp senare ikväll 💗
Puss & Kram vi ses på stan! 💗

Kommentera här: