Jordbävning och möhippa!

Ååå nu sitter jag här igen och det är strax över 2 (TVÅ) veckor sedan jag skrev!
Måste verkligen ta mig i kragen och bli bättre på det annars blir det så mycket
att skriva sen! Men med 2 barn varav ett är jätte mammigt (L) och en är i trotsen
(A) så orkar man inte alltid!

Hade ju ett ett jordskvalv/jordbävning hemma hoss oss den 29/7-2015.
Började med att jag och Thomas låg och kollade på en film på kvällen och
helt plötsligt vibrerade hela soffan, kändes som någon släppte en bomb i när-
heten och så kom ett lätt buller, så vi gick ut på balkongen och då var en del
grannar också ute och även grannarna i huset mitt emot. Skriver en status på
Facebook och får veta att de har känt det ända ute i Lövgärdet, Mölndal osv Och
sen senare kom det fram att det var ett lättare skvalv. Lite läskigt, tnk dem som
lever med det hela tiden och dessutom kraftigare skvalv :/

Helgen den 1 & 2 Augusti så åkte vi ut till Hönö för att kolla på konstvågen där
L:s gudmor Rosita står! Första dagen blev en heldag, hälsa på Rosita, gick runt,
hälsade på lite andra vänner till Yvonne och Thomas och så åt vi lite. Dagen efter
blev det bara en kort sväng till Rosita, lite mat och sen en snabbis till Rosita igen
och sen åkte vi hem igen. Rosita är så duktig på att blåsa glas och köpte lite lotter
av henne och vann några fina konstverk.

Den 4/8 så blev det en sväng hem till mamma. Anton lekte av sig med sina kusiner. 
Vi vuxna satt och rabbla rappakalja. Den 5/8 var vi hos Logopeden med A, men
blev lite besviken då jag inte tyckte de sa så mycket. Men där emot så ska vi på
en tecken utbildning, 2timmar, för att lära oss lite tecken som han kan ha nytta av
och sen ska vi få hem en bok med massa tecken. Förskolan skulle även kontakta
logopeden för info och återbesök blir senare. Den 6/8 hade vi inskolningssamtal
för A och det gick jätte bra, jag sa vad jag tänkte på och hur JAG vill att det ska
vara och bli. Den 7/8 hade jag tid till min tatuering och jag blev jätte nöjd ♥ Tog
nästan 2,5 timme men då hade hon rök-paus och tog nästan 30min innan vi fick
på blommorna på rätt plats och alla krusiduller, men till slut så ;)

Den 8/8 hade vi Rebeckas möhippa. Och det blev bra. Vi började med 3kamp med
Laserdome, Tjurridning samt Gladiator! Sen blev det Liseberg och middag på
Tyrolen, där Livebandet drog upp Becka på Scen. Efter middagen så körde vi
5kamp och spelade. Blev en stjärnvinst till Titti och lite smått till oss andra ;)
Innan möhippan hade vi pratat med Becka OM vilka hon ville ha med sig och
då sa hon att hon endast ville ha sina tärnor och Marcus Linda och hennes
andra kompis Linda så därför frågade vi bara dem OM de ville komma med
och inga andra. (Jag hade själv velat säga vilka jag hade velat ha med, det
är trots allt HENNES möhippa).

Den 9/8 var det ganska varmt så vi åkte till lekplatsen på Backaplan då den
är inhägnad och A kan springa hur han vill, han älskar verkligen den lek-
platsen. Var ute i lite mer än 2,5 timme och hade glömt att smörja in honom.
Men det gick bra som tur var. L kröp runt på konstgräset och på lek planen
som fanns. Jessica och Dante kom också och följde även med hem till oss efter
för middag, så det var jätte trevligt.

Den 10/8 gick vi på Lotta på Liseberg på kvällen men åkte in lite tidgare så att
vi hann äta och spela lite. För omväxlingens skull så vann Thomas och inte jag
och det brukar alltid vara tvärtom ;)

11/8 Hade vi storstädning. Yvonne fick passa barnen. Städade allt och lite till.
Jobbigaste är ju ugnen och gallret där i. Tur att det inte behövs så ofta.

12/8 kom pappa förbi en sväng med lite smycken. Blev lite fika och en massa
tjöt ;) Ska även träffa honom igen när vi kommer hem från Sala.

13/8 Åt vi frukost gemensamt. Yvonne hade sovit hos oss då hon ska passa
barnen hemma hos oss medans vi är hos Kusin vitamin i Vittinge/Sala. Åkte strax
innan 9:00 på morgonen och var framme vid 14:30. Men då hade vi en mat paus
på ca 40min och ett stopp på vägen på ca 10-15min annars hade det tagit ca 4,5
timme, får se hur det blir på hemvägen. Åkte till godis kiosken på kvällen och 
köpte lite godis och sen så blev det spel. Bland annat Ginrummy och brain storm.
Alltid lika trevlig. Blev sängen vid 22 då barnen inte hade sovit natten innan, tror
dem kände på sig att vi skulle åka för så jobbiga har de aldrig varit innan, BÅDA
TVÅ.

14/8 (igår) Så gjorde vi oss iordning så åkte vi in till stadsparken i Sala och mötte
upp min andra kusin Anita m.familj och satte oss för att ha en picknick som hon
hade ordnat. Efter det blev det kubb och sen minigolf och då kom yttligare en av
mina kusiner härifrån, Anders med sin son (Hans tjej jobbar på gofen) så fick
träffa dem också. Efter minigolfen begav vi oss för att handla och sen så blev det
grillning hos Andreas och Sara med Anita m.familj. Efter middagen blev det en
omgång Brain Storm med alla och det var kul. Fick en stor diskussiom om "lort"
om det är smuts eller skit. Min kusin sa smuts och jag skit/avföring. Jag fick ju
mer rätt än honom då det betyder skit när man googlar det (Kattlort- var ordet)
han tog det som lortig då man är smutsig. Men men man lär sig något nytt varje
dag ;)



Puss & Kram!

Kommentera här: