Nu har jag gjort det igen...

Nu har jag gjort det igen...
Längesedan jag skrev men jag har inte haft ork för det helt enkelt!

Det har varit mycket sjuka hemma! Anton har varit hemma från förskolan 1,5
vecka och idag är första dagen som han är tillbaka. Det började med feber
(Troligen från 1,5års sprutan, skulle han få feber så skulle den komma 5-10 dagar
senare och han fick feber 6 dagar senare) och sen till helgen åkte både jag och
han på någon virusinfektion i halsen samt dunder förkylning, men det är bättre
nu, bara jag som är förkyld fortfarande. På 1,5års kontrollen vägde han näst-
intill exakt 14kg och var 85 cm lång. Han klarade orden och alla tester bra, det
enda han INTE ville göra var att bygga torn av klossar men han börja bygga torn
av andra leksaker istället, gullunge! I dagarna har det hoppat ut 3 nya ord ur
hans mun bara sådär "Aj-aj", "Ajabaja" och "Emma" lite kul :)

I torsdags var jag på MVC för kontroll av lillasyster och hjärtat slog i 148slag
i minuten, sprakade till barnmorskan ett antal gånger undertiden hon lyssnade,
mitt sf mått ligger precis över kurvan men det gjorde jag med Anton också men
det är bara för jag är så kort säger BM (Låg på 25), mitt järnvärde har ialf gått
upp till 116 så det är bättre. Min BM har boka en ny tid till läkaren tisdagen efter
vi har kommit hem från Turkiet för att se om jag blir fortsatt sjukskriven eller
vad som händer. Sen fick jag även brev från försäkringskassan att min grav.-
penning har blivit beviljad så from den 2juli så får jag det så jag slipper att
jobba/bli sjukskriven eller dylikt. Kändes otroligt skönt.

Den 13 Maj klippte jag Antons lockar, snyft, ett par cm bara men ändå...
Så får se om de växer ut igen eller om det blir rakt. Har ju klippt luggen och
toppen av huvudet innan men aldrig nacken och baktill så vi får se!

Den 17 Maj så åkte vi till Ullared, mamma var här hemma med Anton och
passade honom samt så var Loke här också (de sov över eftersom vi åkte så
tidigt, kl 7 på morgonen). När vi kom dit var det lagom mycket folk men vid
10-tiden började de komma mer, strax efter 11 var vi klara, phuuu. 4800:-
fattigare trodde jag inte det skulle gå på, hade räknat med 3500.- kanske, max,
men så blev det inte så tur att vi hade med oss extra. Blev lite kläder till Anton,
väldigt lite till lillasyster då de inte hade mycket fint i små storlekar men hon
fick en massa annat därifrån istället, jag köpte en kjol bara och lite underkläder,
Thomas köpte strumpor och kallingar resten blev lite smått och gott samt
nödvändigt. Köpte ju hem lite städ-medel också men när vi kom hem såg vi att
vi hade det mesta redan, men nu har vi ett tag framöver ialf :)
(Stog i tidningen att det blev försäljningsrekord igen på Ullared, samma dag
som vi var där med 33 miljoner kronor, tyckte det börja komma mycket folk
vid 10-tiden)

Nu ska jag börja fixa mig för jobbet 13:30-17:30, men vi hörs snart igen!

(V.22+1 är bilden tagen, 28 April)
Puss & Kram!

Kommentera här: