20mars till nu...

Ojdå det är visst över en månad sedan jag skrev, men det är mycket som har
hänt sedan dess!

Dagen efter jag skrev sist så bokade jag resan och det blir Side/Turkiet den
1-8 Juni, så ska bli skönt med lite semster! Blev det 5 stjärniga Hotell Roma
Beach resort & Spa All inclusive. Dels för att det inte var för långt till flyg-
platsen om man jämnför med Alanya som är dubbelt så lång transfer och
dels för att det låg precis vid stranden! Så det blir nog bra.

Sen var vi ju på RUL (Rutin ultraljud) den 1a April och allt såg jätte bra ut,
och det är en liten flicka, så nu blir det att shoppa lite till henne också.
Blev även flyttad till 30Augusti och fick veta att moderkakan ligger i framvägg,
men det ska tydligen inte vara någon fara så nu får vi se när hon kommer!
2 veckor efter RUL så hade jag besök hos BM för att följa upp - bad henne att
kolla mitt järnvärde då jag är extremt trött hela tiden och det visade sig att det
var väldigt lågt, låg på 102 så fick börja med mina järntabletter igen. Annars
kollar de inte järnvärdet förrens i v.25 som är nästa besök så det var ju tur det.
Går ju in i vecka 23 idag och lite över 55% är avklarat så det känns bra!
Sen är jag lite nojjig då jag inte gått upp i vikt ännu ligger på +/- noll hela
tiden, men BM säger att det inte är någon fara än så länge så vi får se när jag
börjar gå upp i vikt lite, för mage har jag ju fått och är bara glad om jag slipper
gå upp 23 kg igen för det blev ju ganska tungt sist och så var man så svullen.
Var hos läkaren i torsdags för vaderna och illamåendet, så blev sjukskriven
50% fram tills 31 Maj sen får vi se hur det ser ut efter det, så nu jobbar jag bara
4timmar om dagen olika tider.

Annars har det inte hänt så mycket... Vi har fått strålande väder, varit sjuka,
varit på bio, varit ute och ätit på resturang ett par gånger, träffat vänner för
fika och middag, fixat utväxten - äntligen, jag har fått min nya Samsung s5
som jag väntat på - vilken är så gigantisk stor så det tar nog sin tid att vänja
sig vid den annars är allt bra här, promenader i slottskogen med go fika -
men vi tar dagen som den kommer så en dag i taget :)
Jo just det Anton har fått plats på vårt 1a hands val till Förskolan så i Aug så
början han på den, underbart, YEAH!

Nej nu ska vi göra oss i ordning och åka och hälsa på mormor en sväng! ♥


Puss & Kram!

Kommentera här: