Allt och inget, uppdatering...

Förra fredagen den 25/5 blev lilleman sjuk igen med feber.
På lördagen fick vi inte i honom någon mat, han total vägrade och det vi fick
i honom kräktes han upp. Emma och Roger kom på middag och senare på kvällen
bestämnde Thomas sig för att gå ut, vilket jag inte riktigt gillade då lilleman var
så dålig, men ändå... Kl 21:30 så blir lilleman värre och ringer 1177 och hör med
dem, de tycker vi ska åka in på en gång, så det var bara att ringa efter skjuts
och det blev att lillebror Jimmy och hans Tjej Lilly körde in oss. Mötte upp
Thomas vid Backaplan. Efter vi blivit inskrivna på Östra fick vi vänta ett tag och
efter 45 min orkar Thomas inte vänta mer så blev att vi åkte hem innan läkaren
hann undersöka honom, men på vägen hem stannade Thomas vid Adas för att
festa vidare vilket jag tycker var lite märkligt eftersom han inte ens orka vänta
på läkaren. Ni kan förstå att jag inte var så glad va?!?!?!

På söndagen var han fortfarande dålig och vägra äta så fick åka in med honom
till Östra IGEN, där vi blev inskriva och fick ge honom vätskeersättning, 5ml
2gånger var 5:te minut ca. Efter 2,5 timme började han bli piggare igen så då
kunde vi åka hem igen och söndags till måndags natt blev han helt frisk igen.

I tisdags träffade jag Caisa, hon kom hit eftersom lilleman precis varit sjuk,
blev en massa tjöt och fika. Bakade 2st rulltårtot med grädde/jordgubbs
fyllning som fika. Sen fick lilleman lite kläder av henne också jätte fina, tack
så mycket ♥ Sen när Thomas hade slutat jobba fick han köra mig och Anton
hem till mamma så vi fick spendera natten där, vilket jag kände att jag
behövde. Träffade Becka en snabbis med familj och sen så träffade jag även
Emelie.A för en promenad och lite tjöt och sen efter jag hade träffat henne mötte
jag upp mamma, Sabina, Jimmy och Lilly för att handla lite och sedan bjöd
mamma på mat och sen så blev det an massa tjöt. Anton vägrade sova så jag,
mamma och Sabina gick ut på en promenad på 30 min vid 21:15 för att få 
honom att somna vilket vi lyckades med efter många om och men. Så vid
22 tiden börja mamma med att färga mitt hår (blekte det) och jag gjorde
slingor på henne och vi blev färdiga vid 12 tiden och då var det bums i säng
för min del.

På onsdagen hämtade Thomas oss efter han slutat jobbet.

Sen i torsdags mötte jag Emelie.L för en lunch blev pasta buffé, mumma och
sen blev det att vi kollade i lite affärer.

I fredags skulle vi hämta förlovnings ringarna MEN självklart har det blivit fel.
Thomas ring var graverad och klar men min var inte det. Det visade sig att de
hade fått ringen dagen innan och glömt skicka iväg den till gravyr så de får
skicka den nästa fredag (nu på fredag) och så får dem tillbaka den fredagen
där efter, så det är bara att vänta...

I lördags blev det även en sväng hem till mamma då Jimmy hade sin helg
med Loke så kusinerna (Loke & Anton) får träffas lite. Blev att mamma fick
bleka mitt hår en gång till (utväxten bara) så nu ser det okej ut, ska bleka det
en gång till sen så att jag får det lite ljusare än vad det är nu.

Annars har det inte hänt så mycket, skulle gått på Lovians dop i söndags då
jag skulle bli fadder till honom men mådde inte bra så fick stanna hemma

men hörde att allt gick bra ändå :)

I går börja jag äta lite annorlunda jämnfört med vad jag brukar göra, inte
att jag utesluter något i maten men äter på ett annat sätt. Till grytor äter jag
ex sallad och grönsaker, till soppor äter jag ex pasa, potatis osv så lite
nyttigare ialf. Tanken är att jag förhoppningsvis går ner något kg till syrrans
bröllop i Paris i Augusti, men vi får se :)

Älsklingen blev 7 hela månader igår så lägger in 2 kollage från det och den
andre bilden på Anton är från när vi sov hos mamma och han vilar på dagen.


Puss & Kram!

Kommentera här: